Schaatskamp

Sportiviteit, gezelligheid en teambuilding. Belangrijke elementen die terugkwamen tijdens het jaarlijkse kamp van 23 tot en met 25 oktober van de ijsverenigingen Hoogmade en Woubrugge. Dit jaar schreven maar liefst 50 sportieve jeugdleden zich in. Zij werden begeleid door 15 vrijwilligers; trainers en enthousiaste ouders. Gedurende drie dagen werd gebruik gemaakt van de mooie ijsbaan in Tilburg. Een prachtig complex én de thuisbaan van Irene Wüst. Best spannend, zij is immers een groot voorbeeld voor menig jeugdschaatslid. S’ochtends startte de dag met een droogtraining. Dit werd begeleid door de oudere jeugd. Hardlopen, schaatssprongen, opdrukken, het werd allemaal heel serieus uitgevoerd. Daarna op naar de schaatsbaan, waar de jeugd in verschillende groepen les kreeg. Ook hier assisteerde de oudere jeugd de trainers.

Naast alle sportiviteit was er veel ruimte voor gezelligheid, zoals levend stratego in het bos, een zeskamp, een vlag versieren, een spannende avondwandeling en natuurlijk een bonte avond waarbij ook de begeleiders aan het werk werden gezet. De rode draad tijdens het kamp was het thema “de Olympische spelen”. Compleet met een officiële opening, het ontsteken van het olympische vuur, een vlaggenparade en het afleggen van de olympische eed. In diverse landenteams ontstond er een heuse competitie. Het kamp werd afgesloten met een duik in zwembad De Hoorn. Moe maar zeer zeker voldaan ging iedereen weer huiswaarts. <Klik hier> voor een compilatie van het schaatskamp.

Het was een zeer geslaagd kamp! Voor volgend jaar is de locatie al weer gereserveerd! Aanmelden voor volgend jaar kan binnenkort!